maanantai 23. kesäkuuta 2014

50 days to go

Oon aina ollut sellanen ihminen joka miettii asiat läpi varmaan sata kertaa ja melkein aina sitä pahinta mahdollista lopputulosta ajatellen, ennenkun sitten uskalltaa ees kokeilla niiden asioiden toteuttamista, joten mulle se, että maaliskuun alussa keksin että haluun lähteä vaihtoon ja sitä kummemmin miettimättä aloin ettiä järjestöjä jonka kautta voisin mennä(jotka vielä noin myöhäsessä vaiheessa otti vaihtareita) ja kun sellanen löyty aloin vaan täyttämään kaikkia tarvittavia papereita, tuntuu nyt jälkikäteen aika hullulta. Mutta tiiän, että jos nyt en ois lähtenyt, en ois välttämättä ikinä enää saanut aikaseks lähteä. Silti on kyllä pakko myöntää että tunteet tota nopeesti lähenevää lähtöä kohtaan, kun yhtäkkiä pitäisi perhe, kaverit ja kaikki tutut ihmiset ja asiat jättää jälkeen ja lähteä toiselle puolelle maailmaa maahan jossa on täysin eilainen kieli ja varsinkin kulttuuri. Oon toisaalta ihan älyttömän innoissani ja toisaalta ihan kauhuissani.



Oon aivan varma, että niinkun varmaan kaikki vaihtoon lähteneet nuoret, tuun olemaan aika kulttuurishokissa jonkin aikaa ennenkun totun olemaan siellä ja sopeudun ympäristöön, ja luultavasti jossain vaiheessa saattaa iskeä aika kovakin koti-ikävä mut toivottavasti tutustun siellä sellasiin ihmisiin joiden seurassa oleminen helpottaa sitä ikävän tunnetta.


Oon myös varma siitä, että tulee mulla hauskaakin olemaan, enemmän tai vähemmän, mutta aion asennoitua tohon matkaan niin positiivisesti kun vaan pystyn. Tiiän nyt jo että tuun tekemään asioita, joita en Suomessa koskaan vois tehdä, kuten ihan vaan vaikka se, että pääsen käymään high schoolia ja ihan oikeasti oppimaan uusia asioita uudesta kulttuurista.

tää tulee kuvaamaan mua niiiiin hyvin niiden parin ekan viikon aikana kun en vielä oo ehtiny tottua siihen kieleen..


Tässä tosiaan vähän näitä mun lähtöfiiliksiä, tänään 50 päivää jäljellä lähtöpäivään, se tuntuu kauheen lyhyeltä ajalta, musta tuntuu että se oli eilen kun laitoin puhelimeen tästä muistutuksen ja lähtöpäivään oli melkeen sata päivää...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti