perjantai 27. kesäkuuta 2014

46 days to go / Universal Players

Oon tosi pitkään unelmoinut vaihtoon lähdöstä ja kun olin pieni, niin olin ihan varma että joskus mä vielä lähen vaihtoon. Mutta sitten kun aloin pelaamaan golfia vähän vakavammin, ajattelin etten pystykään lähtemään kun en millään vois olla golfaamatta niin kauaa ja olin varmaan vuoden ihan maassa. Mutta sitten jotenkin törmäsin yhteen vaihtarijärjestöön, joka oli varsinkin urheilijoita varten ja aloin heti miettimään että voisko tää sittenki toteutua. Kerroin siitä sitten isälle ja alettiin yhdessä tutkia asiaa ja ennenkun ees tajusin, sainkin jo tietää että lähden Tennesseehen. Ajattelin vähän kertoa tästä mun vaihtarijärjestöstä koska luulen, että tätä blogia tulee selaamaan vähintään yks sellanen nuori, jota kiinnostaisi vaihtoon lähtö, ja kun se nuori alkaa valitsemaan sitä järjestöä jonka kautta menee, haluun että se tekee itsensä kannalta oikeen valinnan eikä valitse sitä ekaa minkä huomaa.


 Itse tosiaan oon lähdössä jenkkeihin Universal Playersin kautta, joka on vähän erilainen kun kaikki muut vaihtarijärjestöt. Ensinnäkin niitten kautta pääsee lähinnä yksityiskouluihin ja tosi monta nuorta ,etenkin urheilijat, lähetetään kans nimenomaan private boarding schooleihin, eli ei siis asuta perheessä vaan koulun asuntolassa, ite meen just tollaseen boarding schooliin. Kun ite lähin hakemaan vaihtoon, sain aikamoisen läjän kaikkia papereita täytettäväks(niinkun varmaan kaikilta järjestöiltä saa, en tiiä haha), ja sitten kun ne oli täytetty, väsäsin vielä sellasen introduction-videon missä kerroin vähän ittestäni ja lajistani, ja siinä oli vielä pieniä klippejä mun pelistä, ja siinä samalla UP selvitti mulle sopivat koulut sen perusteella että mitkä tarjos tarpeeks hyvää stipendiä, että meillä olis varaa siihen, ja sen perusteella, missä ois hyviä golfjoukkueita. Sitten kun ne sopivat koulut oli selvillä, sain ite valita sen mihin haluun ekana koittaa päästä ja valitsin Baylor Schoolin Tennesseestä. Sitten ne lähetti kaikki hakupaperit yms sinne ja kun se koulu jotenkin ihmeenkaupalla kiinnostui musta, mulla oli skypen kautta haastattelu yhden sen koulun edustajan kanssa. En tosiaan tiiä onko kaikilla UP:n kauttakaan menneillä nuorilla ollu tota haastattelua, mut mun mielestä se oli ihan kiva juttu! Ja oon nyt jo ihan in love siihen aksenttiin mikä sielläpäin on, se nainenki joka mua haastatteli, alotti koko keskustelun "hello there darling" ja just sellasseella etelävaltioiden leveellä aksentilla! Olin jo siinä vaiheessa ihan myyty haha. Sit kun se koulu hyväksy mut ja saatiin selville millasen stipendin saan, maksettiin se homma haha. 

En tiiä, luultavasti unohdin tossa kertoa jotain, ei oikeen aivot toimi kun tänään ajettiin Kuopiosta takas pääkaupunkiseudulle ilman mitään taukoja(n.6h...) ja sit vielä menin sen jälkeen treenaamaan muutamaks tunniks. Mut jos jollain tulee jotain kysyttävää niin laittakaa ihmeessä kommenttia! Vastaan ihan mielelläni haha :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti